פשרה: סנקציות פליליות, אבל רק לאחר חצי שנה

    דוד קורצווייל No Comments on פשרה: סנקציות פליליות, אבל רק לאחר חצי שנה
    22:21
    30.04.24
    צבי טסלר No Comments on גל של התייקרות מחירים לאחר הפסח | הסל המשתלם

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    העיתונאי זאב קם מדווח הבוקר בעיתון מעריב כי הושגה פשרה בין הבית היהודי ליש עתיד על חומרת הענישה באם הציבור החרדי לא יעמוד ביעדי הגיוס שייקבעו בוועדת שקד.

    על פי קם שמדבריו אנו מביאים הושגה הסכמה בין חברי הקואליציה, כי במידה והחרדים לא יעמדו בייעדי הגיוס שיוצבו להם בסוף תקופת המעבר של החוק, תיקבע השהייה של חצי שנה לפני שיוחלו הסנקציות הפליליות.

    "במהלך אותה חצי שנה ניתן יהיה לבחון את מצב יישום החוק ולבדוק האם ניתן לפתור את הפער בעמידה בייעדי הגיוס בדרכים אחרות, או באמצעות תיקוני חקיקה כאלו ואחרים. על פי הסיכומים שהושגו במסגרת פורום הרביעייה בוועדת שקד – שכולל את יו"ר הוועדה איילת שקד (הבית היהודי), עפר שלח (יש עתיד), אלעזר שטרן (התנועה) ועמר בר לב (מפלגת העבודה) – מדובר בפשרה שמבקשת לגשר על הפער בין הבית היהודי ויש עתיד.

    כזכור, ביש עתיד ביקשו להחיל את חוק שירות ביטחון ואת הסנקציות הפליליות מיד בסיומה של תקופת המעבר, במידה והחרדים לא יעמדו בייעדי הגיוס. מנגד, בבית היהודי דרשו לקבוע תקופה ארוכה שתדחה בכמה שנים את החלת הסנקציות הפליליות, במהלכה תוכנס תקופת ביניים של סנקציות כלכליות (ורק לאחריהן סנקציות פליליות).

    הצעת הפשרה, שגובשה על ידי ח"כ בר לב, קובעת מצד אחד תקופת ביניים קצרה יותר שתאפשר דחייה של חצי שנה לפני החלת הסנקציות הפליליות, אך מהצד השני מעניקה במהלך אותה חצי שנה אפשרות לבחון פתרונות אחרים שימנעו את הסנקציות הפליליות" מדווח מעריב.

    מלשכתב של איילת שקד נמסר כי עדיין לא נמצאה כל פשרה.



    0 תגובות